Lovely Mendoza en het ijzige zuiden..... - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu Lovely Mendoza en het ijzige zuiden..... - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu

Lovely Mendoza en het ijzige zuiden.....

Blijf op de hoogte en volg Gerty

10 Januari 2013 | Chili, Punta Arenas

Na een aantal dagen in een soort van rehab geleefd te hebben, kwam ik in Mendoza aan. Lovely Mendoza!!! Wat een geweldige plaats is dit. Een levendig stadje, ligt in de woestijn, een goede atmosfeer, tegen de Andes gebergte aan waar een hoop wineries terug te vinden zijn. 70% vd Argentijnse wijnen wordt in Mendoza gemaakt. Een wijntour mocht in deze dan ook niet ontbreken aan mijn trip. Heerlijke proeverijen gehad van wit - rosé tot rode wijn! En ja, we fietsten allemaal nog recht :-)! Mendoza heeft een heerlijk park waar echt alle locals voor uitlopen, met een uitkijkpunt op stad zelf en uitzicht op de Andes gebergte. Dit was een mooie ervaring op nieuwjaarsdag al hadden we allemaal een flinke kater. Nieuwjaarsavond zag er als volgt uit: zwembad, bbq, rode wijn, vodka redbull, free tequila shots, liggend op de bar, salsa muziek & leuke mensen, mensen voor de gek houden, een Ozzie tegen gekomen en die kerel had gewoon 2 surfboards thuis staan maar durfde niet de zee in whahaha, dan ben je wel een echte puzzieeee!!!(hij dacht ook nog eens dat ik een Ozzie was hihi :-)), al bij al een topavond dus ;-).
Verder mooie dingen gedaan zoals paardrijden, wat miss al 10 jaar geleden was en 2 dagen moeilijk gelopen te hebben. Rafting met geweldige, gestoorde & gekke Argentijnen, wicked!!! Een trip in de Andes gemaakt, welteverstaan een aantal uren gehicked op slippers (had niet helemaal door dat we gingen hicken). De hoogste berg, Aconcagua, gezien. Als je de top bereikt, wat maar 10% haalt, zit je op 6.962m hoogte. Wij waren op een hoogte van 3.000m gekomen. Tevens is dit gelijk de hoogste berg van heel Amerika en de op de 2 na de hoogste berg vd wereld. The Mounth Everest staat nog steeds op 1. Door het gebied gekomen waar 7 years in Tibet is opgenomen en jawel het was er weer prachtig. Gaucho's die voorbij komen racen met een hoop paarden die de basecamps op de Aconcagua voorzien van eten, medicijnen, equipment etc. Dit is echt een ruig bestaan. In het begin van het park staat een traumahelikopter want om de top te kunnen bereiken zitten wel enige risico's aan vast. Toch lijkt het mij wel een hele mooie ervaring om een berg te beklimmen. Om de top te kunnen bereiken doe je wel zo'n 14 tot 16 dagen over als het weer mee zit. Helaas heb ik deze tijd niet...

El Calafate
Van het warme Mendoza ben ik afgereisd naar El Calafate. Dit is even andere koek! El Calafate doet een beetje Oostenrijks aan, houten chalets, een gezellig heuterig kneuterig centrum (de mainroad lijkt op een apri-ski plaats) maar het is een stuk kouder hier brbrbr!!! De glaciar Perito Morene bezocht, in één woord overweldigend, gewoon geen woorden voor. Betoverende engelachtige kleuren blauw die de glaciar toont, wauw! 's Avonds toen ik terug in het hostel kwam, kwam ik 'oude bekenden' tegen die ik in BA ontmoet had. Super leuk en gezellig. I Keu Ken, het hostel, is populair bij de Dutchies. We waren goed vertegenwoordigd wel geteld met z'n 9-en. Was ook wel weer even lekker om gewoon NL's te praten. De volgende dag heb ik ge-ice hicked op de glaciar Viedma, super geluk met het weer gehad, geproost met Bailey's en ijs Van de glaciar, Salut! Ik heb zeker weer een mooie ervaring mee mogen maken!

Argentina is 66 keer groter dan NL maar heb nog niet eens het idee dat ik 1/66 deel ervan gezien heb. De contrasten zijn enorm en daardoor heeft Argentina zo veel te bieden!!! Het mooie Argentina ga ik nu verlaten voor Chili. Ben benieuwd wat daar allemaal op mijn pad gaat komen. Eén iemand in het speciaal in ieder geval my mamsie :-)! Chiou chiou xx

  • 11 Januari 2013 - 09:19

    Judy:

    Gaaf verhaal en gave foto's Gerty!! Zit nu achter m'n bureau op kantoor, maar waande me zojuist ff in zuid-amerikaanse sferen, heerlijk! Geniet! Veel plezier met je moeder in Chili! Benieuwd naar hoe het daar is! dikke kussen

  • 11 Januari 2013 - 13:37

    Klaros:

    Snap ik, dat je op slippers niet een een top van boven de 6000m kan beklimmen hahahah en wie is petmans....xxx

  • 11 Januari 2013 - 19:04

    Gerty:

    @Judy, thanxs, ti´s hier goed vertoeven alleen de afstanden zijn echt mega! Hier in Punto Arenos waai ik bijna weg dus soms goed dat er een backpack op mijn rug zit hihi!
    @ Klaros, si the petmans is the amigo from Chili, the marina guy chiou chiou xx

  • 11 Januari 2013 - 21:09

    Daan Rutten:

    Die slippers van jou maken ook van alles mee eej. Echt super tof om te lezen. Heel veel plezier met jullie ma. Doe ze de groeten. X

  • 12 Januari 2013 - 11:42

    Juut:

    Heeeee Gerty,

    Nu ben ik toch echt wel jaloers!!!! Echt helemaal SUPER wat je meemaakt, het begint bij mij al helemaal weer te kriebelen...Lekker genieten in Chili met jullie mams!!! Hier in NL begint het een beetje rond het vriespunt te raken, maar een Elfstedentocht is nog niet in zicht. Het moet eerst maar weer eens een x echt vriezen, dan komen de Rayon hoofden miss. bij elkaar! Kortom in NL gebeurt hier niet bijzonders.....GENIET!!!! Liefs Juut XXX

  • 14 Januari 2013 - 19:30

    Annelies:

    Hey kul, mooie verhalen weer. Bergen beklimmen op je slippers, haha....goeie actie! Hoop dat we weer een keer kunnen skypen als je in Chili bent?! Xx

  • 15 Januari 2013 - 11:34

    Marcel:

    Hoi Gerty,

    Goed om te zien dat je het zo naar je zin hebt. Ook de foto's geven een mooi beeld met name de landschappen zien er schitterend uit. Geniet ervan.


  • 22 Januari 2013 - 22:48

    Manon:

    Hoi Gerty, ik heb me ff ingelezen én wat maak je weer een mooie reis daar!! Fijn om zo'n wereldwijf te zijn!! Ik wens jou en je mama een hele fijne reis toe en lees graag de rest van je ervaringen!! Heel veel liefts en tot snel xxx manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerty

Actief sinds 09 Dec. 2006
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 23660

Voorgaande reizen:

05 December 2014 - 08 Januari 2015

Fillipijnen

15 December 2012 - 08 Oktober 2013

South America

12 Januari 2011 - 27 Januari 2011

Thailand

09 Januari 2011 - 12 Januari 2011

Indonesië

26 December 2010 - 09 Januari 2011

Maleisië

11 December 2010 - 25 December 2010

Voorbereiding Backpacking through Asia & Indonesia

21 September 2007 - 01 Augustus 2008

Australia, NZ, Fiji, Thailand & Singapore

Landen bezocht: