Still one week left.... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu Still one week left.... - Reisverslag uit Breda, Nederland van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu

Still one week left....

Blijf op de hoogte en volg Gerty

09 December 2012 | Nederland, Breda

Om dit jaar weer te ontkomen aan de kille winterdagen in NL, vlieg ik 15 dec. naar zon overgoten Buenos Airos :-)! Begint langzaam aan een eutrofie te worden!!!

Nog een week te gaan... en dan sta ik weer met mijn backback op Schiphol. Nu nog ongelooflijk, maar het idee alleen maar….. VRIJHEID- AVONTUUR ….. heel eerlijk, de adrenaline begint aardig door mijn lijf te stromen.

Zuid- Amerika wordt de komende maanden mijn verblijf. Ik start in Argentinië, Buenos Airos. Buenos Airos staat voor goede luchten en ook wel gunstige winden. Dat moet zeker wat gaan beloven!
Ik laat me dan ook meenemen door deze gunstige winden naar het noorden, het Andes gebergte (westen van Argentinië) door naar het zuiden, Patagonia.

Vervolgens komt mijn moeder even op bezoek in Chili wel te verstaan . Samen gaan we op pad naar het zuidelijkste stadje ter wereld naar Ushuaia. De poort naar Antartica. Alles, maar dan ook echt alles eindigt hier op de del fin del mundo (van het einde van de wereld). Het weer kan hier erg wisselend zijn, van zomerse temperaturen tot een stevige ijskoude winden waar een winddichte winterjas, handshoenen, sjaal en muts noodzakelijk is. Ushuiai ligt in Vuurland. Vuurland heet Vuurland omdat de Europeanen hier ooit de indianen in dierenvellen troffen, zich verwarmde bij gigantische houtvuren. Vraag 1, wat moet er mee in mijn backpack… zomerse kleren, winterse kleren..??? Gelukkig nog een week om over naar te denken.

Vanuit Vuurland gaan we toch weer de warmte opzoeken en vliegen we door naar ongeveer het midden van Chili, Puerto Montt. Vanuit daar reizen we door naar Santiago. Onderweg gaan we natuurlijk veel zien en meemaken maar blijft ook een verassing zelfs voor ons!

Ergens in januari neem ik weer afscheid van mams. Zij vliegt weer terug naar A’dam en omdat ik er geen genoeg van krijg vlieg ik nog even door naar Ecuador via Colombia. Misschien moet ik mijn naam in Gerty Nijmeijer veranderen??? Helaas duurt mijn stop-over te kort om een bezoekje aan de Farc te brengen, voor de thuisblijvers misschien juist wel een geruststelling! Colombia is schijnbaar wel echt de bomb, maar zoals de meeste mij wel kennen, zal dit niet mijn laatste reis zijn. Zoals de meeste mij ook kennen ben ik niet zo’n planner dus wat ik in Ecuador ga doen, staat nog helemaal open op een ding na dan....
Mix een paar surfers, feestende backpackers, een bende alternatieve Zuid-Amerikaanse muzikanten en kunstenaars met een uitgestrekt strand, cocktails en kleine clubs waar tot vroeg in de ochtend gefeest wordt. Dan heb je iets wat op Montanita lijkt… niets voor mij ;-)! Denk dat ik Montanita maar over sla…. Hahahahahaha. That’s the right damn place to be!!!

Ik voel dat het helemaal goed gaat komen, tot heel snel allemaal weer. Hasta la vista chickas y chicos!!!






  • 09 December 2012 - 16:50

    Miriam Van Pelt:

    Hey Gerty echt gaaf om je voorbereidingsverslag te lezen!! Klinkt echt Super gaaf wat je allemaal gaat doen! Heel veel plezier met je reis met je moeder en het avontuur wat je tegemoet gaat!!

    Ik vind het echt Super stoer dat je deze reis gaat maken!! Geniet ervan!!

    Dikkke X Miriam

  • 09 December 2012 - 18:02

    Klaros:

    Ga je ons tijdens de komend maanden de educatieve kant van Z-A leren.... ben benieuwd ;)

  • 09 December 2012 - 22:05

    Jimmy:

    Hey Gerty,

    Ik zie je morgen natuurlijk nog ff en daarna ergens in Ecuador!
    Alvast veel plezier en geniet van het mooie avontuur.

    Groeten,

    Jim

  • 10 December 2012 - 13:46

    Miranda:

    Geniet ervan, en als het gaat Colombia is id echt helemaal super!xx

  • 29 December 2012 - 17:10

    Joram:

    Je hebt in Peru de langste golf van Z Amerika geloof ik. Ik zoek het voor je uit goed! Ik heb net gezocht haha Hij heet Chicana. Surfs up.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerty

Actief sinds 09 Dec. 2006
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 23662

Voorgaande reizen:

05 December 2014 - 08 Januari 2015

Fillipijnen

15 December 2012 - 08 Oktober 2013

South America

12 Januari 2011 - 27 Januari 2011

Thailand

09 Januari 2011 - 12 Januari 2011

Indonesië

26 December 2010 - 09 Januari 2011

Maleisië

11 December 2010 - 25 December 2010

Voorbereiding Backpacking through Asia & Indonesia

21 September 2007 - 01 Augustus 2008

Australia, NZ, Fiji, Thailand & Singapore

Landen bezocht: