Ushuaia, Chili y Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu Ushuaia, Chili y Ecuador - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu

Ushuaia, Chili y Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Gerty

02 Februari 2013 | Ecuador, Baños

Ushuaia, del Fin del Mundo (einde Vd wereld).
Eenmaal aangekomen in Ushuaia was er iets fout gegaan met onze hostelboeking. Die jongen van het hostel, het hostel waarvan wij dachten dat we hier 2 nachten zouden slapen, had werkelijk waar wel 25 tot 30 hostels en hotels gebeld voor ons, resultaat allemaal VOL! Zou het dan toch zo zijn dat we op straat zouden moeten slapen??? Gelukkig had hij nog een 8 dorm gevonden, voor mij heel normaal maar voor moeders een hele nieuwe ervaring. Dat betreft petje af voor mams! Ushuaia is een trekpleister voor menige toeristen omdat beweert wordt dat dit het zuidelijkste stadje ter wereld is. Nog eens goed op de kaart gekeken en betwijfel het nog steeds :-)! Je ziet er veel souvenirs shops waar heeeeel veel pinguïns en schapen met del Fin del Mundo erop verkocht worden, grote cruise schepen liggen te wachten in de haven om naar Antarctica af te reizen (een hele goede deal kost je nog steeds rond de €3000,-). Vroeger werden er alleen gevangen naar Ushuaia gestuurd, inmiddels wonen er 17.000 mensen.
Gelukkig heeft Ushuaia ook meer te bieden wel te verstaan een groot national parc, Tierra del Fuego genaamd. Prachtige natuur, waar ik met mams gehiked heb. We hadden een georganiseerde trip geregeld, wat het geld absoluut niet waard was, gemiddelde leeftijd was 70, liepen 0,1 km per uur, redenen genoeg dat we ter plekke hadden besloten om ons eigen plan te trekken. Dit was achteraf gezien een hele goede beslissing geweest! Een boottrip naar de zeeleeuwen mocht ook niet ontbreken in Ushuaia. De trip was leuk maar wel brbrbr koud! Bij terugkomst onze gratis bier voucher (jaja we blijven NL-ers) geïnd bij the Irish pub in gezelschap van drie Duitsers.
Terug in Punta Arenas hadden we een dag een auto gehuurd. Resultaat: het nationale park niet gevonden, wel een ander nationaal park waar de entree net zo duur was als de autohuur voor een dag WTF!!!! Aangezien we met een tijdsdruk zaten, besloten om dit te skippen. Op naar de pinguïns dan, resultaat: geen pinguïns gezien wel schapen, koeien, paarden, struisvogels en een konijn. We zaten te krap in de tijd om nog een uur te lopen om deze waggelende beestjes te zien. Terug in een snelvaard naar het vliegveld. De Dakar Rally drivers waren er niets bij! Wij waren sneller op het vliegveld dan zij in Santiago ;-)! Echter het was niet nodig geweest, het vliegtuig had 1,5 tot 2 uur vertraging. Ach, ja so be it. Op naar de zon! Slippertjes, bikini, sunscream, korte broekjes & sunglasses, checked again!

Isla Chloe
We kwamen Puerto Montt moeilijk uit, welteverstaan het duurde dik 2 uur voor dat we de juiste weg hadden gevonden (jaja ik hoor die mannen alweer denken 2 vrouwen in een auto tsssss;-)!). Eindelijk op weg naar Isla de Chiloé! Onze rit door PM werd goed gemaakt doordat we vanaf de ferry wilde dolfijnen, een zeeleeuw zagen zwemmen en pelikanen zagen vliegen. Isla de Chiloé is een eiland dat 210 km lang is en zo'n 80 km breed en grotendeels onbevolkt. Chiloé doet je aan Ierland denken, het is groen vd regen (mocht het nu dan toch snikheet zijn en geen wolkje aan de lucht te zien) heeft zachte glooiingen, is rijk aan fjorden en bossen en is heuvelachtig. De huisjes zijn hier bedekt met muurpannen (zijn echt look a likes van het huisje van Hans & Grietje, er ligt nog net geen snoep op :-). Ja beste lezers het is weer overweldigend!!! Alleen de horsefleys zijn echt verschrikkelijk (dikke grote vette vliegen die steken grgrgr). Deze zijn terug te vinden in het national parc... welgeteld zijn we hier een paar uur geweest en toen snel gevlucht. We hebben de welbekende paalhuizen gezien en jawel deze keer hebben we ook pinguïns gespot BLIJ BLIJ BLIJ!!!
Nadat we de auto hadden ingeleverd (we hoefden niets te betalen, dacht dat we een wieldop verloren waren, lucky us, of zijn dat dan gewoon de charmes vd vrouw hihi), zijn we afgereisd naar Vulcano Osorno. Wat een prachtige omgeving, dacht dat ik al veel mooie dingen had gezien maar telkens wordt ik weer overbluft door de mooie natuur. Helaas werd ik niet overbluft door onze busdriver... :-( Voor even had ik een personal bodyguard die constant foto's wilde maken en erg gecharmeerd was van mij (ik niet van hem uiteraard grgrgr zo vermoeiend pfff ;-)). Door een standje bij te zetten naar de top kon ik hem even achter me laten pfieuw! Hij kon het niet meer bijhouden en was nog steeds buiten adem toen we weer beneden aankwamen proest proest!!! Of ben ik nu heel gemeen ;-)???

Santiago
De laatste 1,5 dag met mams in Santiago doorgebracht, in de Bellavista wijk. Hier vind je veel restaurants, bars & clubs terug vandaar dat deze vooral bekend is bij de backpackers. En dat hebben we mogen weten ook vooral 's nachts. Santiago is echt een mega stad. 1/3 vd bevolking (populatie in Chili: 17 miljoen inwoners) heeft zich gehuisvest in Santiago. Er is veel historie terug te vinden, alleen geen kruis op een berg hé mam ;-) haha! Bedankt voor de afgelopen weken ma het was leuk, kus van mij, hoop dat je weer veilig thuis bent gekomen!

Het echte Zuid-Amerika heb ik nog niet kunnen ontdekken in Argentina en Chili. Het is waar wat ze zeggen, dat deze twee landen aardig verwesterd zijn. Daarentegen heb ik er onwijs van genoten en vooral super mooie landschappen gezien, gave dingen gedaan en onwijs leuke mensen ontmoet. Inmiddels ben ik in Ecuador aangekomen en hoop hier toch wel een glimp op te vangen van het echte Zuid-Amerika.

Montañita, Ecuador
Spierpijn van het surfen zelfs op plekken waarvan ik niet wist dat daar spieren zaten, getuige mogen zijn van de Zuid- Latin America's surfcontest, cocktailstreet waar je voor 2 dollar een cocktail hebt, salsa gedanst tot diep in de nacht (ja sorry maar hier kunnen de NL-se boys echt nog wat van leren definitily ;-)!), te veel parties en te veel hangovers dus, veel zon, zand, zee y.....:-), verbrand in mijn gezicht wat als gevolg heeft een flinke koortslip en koortsuitslag op mijn voorhoofd. Alles is waar wat ze over Montañita schrijven maar of het goed is voor je gezondheid betwijfel ik!
Jim en ik zijn nu in Baños en het gevolg van afgelopen week is dat we ook veel tijd doorbrengen op de baños ;-)! Het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozengeur en manenschijn proest proest!!!

Planning komende week:
- 2 dagen Baños waar er al 1 bijna van op zit,
- Quilotoaloop,
- Cotipaxi kan ik helaas niet meer beklimmen, laat me zelf daar bovenop af zetten en race dan met een mountainbike downhill, klinkt wel cool toch :-)?!?!,
- donderdag 7 febr go backhome :-(,
- vrijdag 8 febr terug in het Kielegat,
- oproep: wie me op komt halen in een carnavalsoutfit op Schiphol, die mag zeggen waar ik de avond door zal brengen, zal dit in het Kielegat zijn, Bavioanenland, of....... be creative :P!!!

Jimske, jou wil ik alvast bedanken voor de leuke tijd in Ecuador. Vanochtend kon ik nog typen 'maar wel opschieten want ik moet ook naar de baños...', die gaat nu niet meer op haha ;-).

Chickas y chicos tot over een weekske weer Chau Chau xx

  • 02 Februari 2013 - 10:19

    Marit:

    Klinkt echt geweldig!! De foto's zijn ook weer top.
    Volgende week weer gezellig terug in Baviaonenland!!!
    Jij ging toch niet carnavalllen???!! ;-)

    Xxx

  • 02 Februari 2013 - 12:15

    Klaros:

    met een hollandse tostie op de bank jou verhaaltjes lezen n foto's kijken, betere zaterdag ochtend kan je bijna iet bedenken ;)

  • 02 Februari 2013 - 18:42

    Doubleyou:

    Was weer leuk om te lezen Gerrit.
    Seeya soon, and take care!

  • 04 Februari 2013 - 13:39

    B-jobs:

    Hola Gertyo! heb je t een beetje naar je zin gehad in Baños, daar is wel iets te beleven he? ik zie dat je nog ff gaat pootjebaden in de Quilotoa, en dan nog ff van de Cotopaxi afdenderd, lijkt me de perfekte voorbereiding op n klimmetje op de bar van t wiel of de baron, wat kan er gebeuren? je zit nu al een aantal weken op 3000 meter hoogte, dan stelt 1meter 20 echt niks meer voor,toch? geniet nog lekker van je avontuur, ik hoop je weer helemaal heel terug te zien, en vergeet niet om de bavianenvlag in je rijtje met landveroveringen te plaatsen! geniet,Hasta pronto,ALAAF!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerty

Actief sinds 09 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1000
Totaal aantal bezoekers 23641

Voorgaande reizen:

05 December 2014 - 08 Januari 2015

Fillipijnen

15 December 2012 - 08 Oktober 2013

South America

12 Januari 2011 - 27 Januari 2011

Thailand

09 Januari 2011 - 12 Januari 2011

Indonesië

26 December 2010 - 09 Januari 2011

Maleisië

11 December 2010 - 25 December 2010

Voorbereiding Backpacking through Asia & Indonesia

21 September 2007 - 01 Augustus 2008

Australia, NZ, Fiji, Thailand & Singapore

Landen bezocht: