Malaysia verlaten - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu Malaysia verlaten - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu

Malaysia verlaten

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerty

12 Januari 2011 | Indonesië, Kuta

Beste lezers,

Inmiddels hebben we Malaysia verlaten voor het zonovergoten Bali. Om met de deur in huis te vallen, Malaysia viel een beetje tegen. We hebben uiteraard super mooie dingen gezien maar het leeft er niet. Weinig toerisme, weinig party en een biertje was erg duur!

KL - Melaka
Uiteraard hebben we het vertier wel opgezocht in Kuala Lumpur, maar een biertje was nog duurder dan in NL. Om de kosten te drukken kwamen we terecht in een jaja een soort van peeskamer! Super klein en heel blij dat we onze eigen slaapzakken bij hadden zaten wel recht tegenover de Reggybar met gratis internet.
Melaka daarentegen geeft een beetje een vertekend beeld van Malaysia. Een super mooi stadje, mooie oude gebouwen (invloed vanuit NL natuurlijk) en zelfs een christelijke kerk. Het leek net of we even aan de Amsterdamse grachten zaten met op de achtergrond de kerkklokken luiden. We hadden hier een super mooi guesthouse gevonden, Emily's guesthouse genaamd. Tot nu toe de beste plek die we in Malaysia hadden gevonden.

Singapore
Op naar Singapore, wel te verstaan met de trein. Dit duurde eeuwen voor we in Singapore aankwamen. Gelukkig kwamen we de grens zonder pijn en moeite over. Echter valt het mij wel op dat Joep er toch elke keer uitgepikt wordt. Hij is natuurlijk ook echt een reus bij die kleine Aziaten. 's Avonds laat aangekomen, een veelste duur hotelkamer geboekt, maar wel een Breda's biertje aan onze lippen getuit ;-). Wow, Singapore is gaaf, echt een wereldstad. Het leeft hier, veel toerisme en wat een gebouwen. Er was toch wel het één en ander veranderd in die tijd dat ik was geweest. We hebben daar echt een supervette skyevieuw gehad. Uiteraard hebben we hier de domme toerist uitgehangen zodat we gratis op de rooftop konden komen. In een woord, geweldig!

Bali
Inmiddels zijn we aangekomen in Bali, de eerste dag op het strand, gelijk goed verbrand.....pfffff. Gelukkig wordt dit allemaal bruin na loop van tijd ;-). We zitten in een heel relaxt onderkomen en gaan eens even een plannencampagne maken voor de komende 2 weken.

Gegroet

Wist je dat:
- In het Maleis taxi gewoon teksi is
- Dat die Aziaten met hun hand zijn vast geplakt aan de claxon
- Shoppingsplaza's uit elke hoek, straat, plekje uit de grond gestampt wordt
- de fastfoodketens ook een zeer goede business hebben in Azie
- een busticket kopen gaat er net zo aan toe als op de aandelenbeurs
- Bijna alle Maleisiërs engels spreken
- Indonesie uit 18.108 eilanden bestaat
- Er worden zo'n 700 verschillende talen gesproken

• 12 Januari 2011 - 08:43

Liesje:

Hey!!! Leuk verslagje....Teksi...da's nog eens makkelijk...ik ben weer aan t werk en mijn bruine kleurtje is er al weer bijna af...geniet er nog van daar!!! Xxx

• 12 Januari 2011 - 09:41

Desire:

heeej gerty...!!!
    heel veel plezier daar!!
    geniet er van..
    leuke verhalen om te lezen!!
    groetjes desire.

• 12 Januari 2011 - 09:44

Klaar:

hey chicky, ben jaloers op die verbranden billen, wil ook zon! wintewr is saaaiiiii.....

xxx

• 12 Januari 2011 - 12:18

Joep Koppe:

Ze krijgen me al niet eens meer zenuwachtig op het vliegveld. Ik word er altijd standaard uitgepikt voor een inspectie. Als ik naar de douane loop kan ik net zo goed gelijk me handen in de lucht steken. Ook al geeft het poortje groen licht ze moeten mij en mijn tas toch altijd hebben. Zo proberen ze denk ik met hun 1,60m indruk te maken op een lange Europeaan.

Gr

• 12 Januari 2011 - 13:17

Daantje:

David heeft dat ook altijd dat ie eruit gepikt wordt bij de douane. Misschien moeten ze gewoon knappe mannen hebben :) Maarja als je door zo'n kleine (vaak mannelijke) Aziaat betast wordt, is ook niet echt fijn....
    Veel plezier nog daar!!! Kus Daan

• 12 Januari 2011 - 17:00

Juut:

Heel erg veel plezier in Bali!
    Leuk om je verhalen te lezen!!!!

GENIET, want hier regent het alleen maar......!!!!
    Liefs Juut

• 12 Januari 2011 - 17:32

Babs:

hey Gerty,
    Super dat je het zo naar je zin hebt. En dat ze Joep eruit pikken?? Tja, dat heb jij toch ook gedaan??
    Veel plezier en nog leuke avonturen op je reis toegewenst.
    Tot het volgende reisverslag ??
    xx
    Babs en natuurlijk ook van appy