Wereldreis rondom the Pacific - Reisverslag uit Breda, Nederland van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu Wereldreis rondom the Pacific - Reisverslag uit Breda, Nederland van Gerty Verdaasdonk - WaarBenJij.nu

Wereldreis rondom the Pacific

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Gerty

04 December 2010 | Nederland, Breda

flipengerty.aroundtheglobe.nl

• 07 December 2010 - 08:52

Jimmy:

Hey Gurty,

Helaas heb ik je 3 december niet meer gezien..beetje mijn schuld, want was t glad vergeten. Mocht ik je helemaal niet zien voor je vertrekt naar Malaysia dan hier enkele hoogtepunten toen ik er was:

allereerst is er rond deze tijd an de oostkust van Penisular Malaysia niks te doen dus tip: Skippen!
    Aan de westkust echter heb je de eilandjes Langkawi en Penang die zeker een bezoek waard zijn.
    Cameron Highlands, bekend om zijn thee plantages en merdere landbouw (tis er ook kouder dan elders in Malaysia), KL is wel OK (ben zelf niet zo'n fan v grote steden), Melakka in het zuiden is een heel mooi plaatsje met nog wat Nederlandse invloed en geschiedenis (world herittage city)
    Dan Borneo is echt te gek kwa natuur, ik zou alle tracks in Penisular Malaysia skippen en deze in Borneo uitvoeren. Gunung Mulu park is zeker eenbezoek waard, daar zie je zoal de Deercave en de schitterende Pinnacles!!! De Mt. Kinabalu beklimmen is ook echt vet om te doen (neem warme kleding mee!)
    Oja als je in Kinabalu bent (dus nog niet op de berg, maa rin het stadje) kun je ook gaan white-water raften in Beaufort graad 2 tot 4 was echt vet om te doen. ( ook met kater :) )
    Ook heb je 2 orang Utang centres in Borneo, maar wil je ze echt in het wild zien en andere wilde dieren dan moet je echt naar de Sungai Kinabatang, grootste rivier in Sabah. Hier heb je een kampje midden in de jungle genaamd Uncle Tan's Wildlife Camp, deze plek is zo vet en die gasten super chill. Je zit daar aan de rivier voor 3 dagen en 2 nachten. Erg basic allemaal, maar zo mooi en je ziet zoveel. Die gasten zelf zijn erg muzikaal en altijd in voor een feestje!
    Dan heb je ook nog Pulau Sipadan een van de 10 mooiste duik/snorkelspots in de wereld. Hier moet je geweest zijn..zo mooi!

Okeej dat was Malaysia..de highlights dan.

Als ik je niet meer zie of spreek...Enjoy travelling :)

x Jim

• 09 December 2010 - 07:38

Gerty:

Klinkt allemaal super vet zeg!!! Zelf had ik zoiets ook al in gedachte en we gaan zeker naar Borneo. Iedereen is daar zo laaient enthousiast over ;-). Super bedankt voor je tips!

Idd jammer dat ik je niet meer gezien heb maar komt in het nieuwe jaar vast wel goed! x